7/31/15

iyilik sağlık işte n'olsun...

"o iyi biri" demek kolay da nedir bu "iyi insan" olayı, nedendir?... İyi insan mükemmel insan demek değildir, iyi insan fikri olmayan insan demek değildir, iyi insan lirik duygular taşıyan insan demek değildir, daha bir yığın ne olmadığını anlatabileceğim iyi insanın "ne" olduğunu bilmiyorum.

Bir zamanlar vicdanını rehber edinmenin iyi insan olmaya yetebileceğini düşünüyordum, iyi olmaya çabalamanın mükemmel olmayan iyi insan demek olduğunu sandım hatta bir parça daha ileri gittim iyiye yöneleni iyi saydım, yanıldığım ortada...

İyi niyetli insanlar da iyi insan tanımını karşılamıyor zannımca... iyi olmanın bir yaradılış hediyesi olmadığını savundum hep, şimdi "acaba" diyorum, saflık ve masumiyetten mi ibaret iyi insan? yine de içimden bir ses ısrarla "değil" diyor.

tüm bu değiller arasında ben "iyi insan" değilim, uzak eski günlerde öyle olduğumu düşünüyordum, günden güne her şey bulanıklaşıyor, muhtemelen o zamanlar da iyi insan değil safça bir çocuktum, içimde barındırdığım tüm kötü hislere rağmen iyilere tutunmaya çabalıyorum ve bu beni iyi insan yapmıyor.

eh be güzel insan, insan olsan yeter iyisi mi gerisini oluruna bırak desen, haklısın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder