11/21/22

serzeniş

 Milletçe yüzümüze tükürseler "şükür" diyecek kıvama gelmişiz artık... beklediğim bir kdrama vardı "reborn rich", dizi başlamadan önce Türkiye'deki ekiple başrolün eğlenceli fotoğraflarını falan görüp umutlanmıştım "ülke bu sefer doğal güzellikleri ve misafirperverliğiyle falan konu edilecek galiba" diye... diziyi izleyince şok oldum.

Hayır kızamıyorum dizi ekibine; kara para aklayıp eminönü gibi pazar günü bile ıssız sessiz kalmayan yerde adam kaçırıldığı ve gündüz gözüne sahilde adamın kafasına sıkıldığı konu ediliyor diye senaristi suçlayamıyorum çünkü Türkiye kara para aklama ve terörde gri listede... fakat size ne oluyor yurdum insanı yahu... hiç mi utanma kalmadı, kurgu üzerinden hırsız ve katil damgası vurulmuş, bize hakaret eden ekibe sitem bile eden yok... kakara kikiri fotoğraflar, başrole ayş oyş methiyeler, kişinin oyunculuğuyla hiçbir problemim yok ama denizaşırı ülke deyip ülke ismi vermediniz madem o bayrağı üçkağıtçılık yaftası üzerinde dalgalandırmasaydınız, yazık günah ya... sizin ülkenizin özgürlüğü için canını ortaya koyan insanlar var burada hala, bu kadar vefasızlık olmaz yahu... ulusal kanalda her daim yer edinmiş bir ülke üstelik.

"Kardeş" dediğimiz ülke yüzümüze söverse düşmanımızdan Allah korusun... 

6 yorum:

  1. Buradan bakınca Türkiye'yi iyi-kötü biliyorlar diye görünüyordu, görmek ile görmeyi istemek arasındaki farkta tercihlerini yapmışlar gibi. Uzun vakittir izlemedigim Kore dizilerine bu abinin dizisi ile yeniden bakarım diyordum bir de.Kardeş ülke diye bir şey yok fikrine uzunca vakittir sahibim bu arada.Bu duygusal bakıştan çıkmak ülkemin selameti için şart gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorlardır zaten şimdiye kadar görmemiştim bu tür bir tutum kdramalarda, beklemediğim yerden gelince sinirime dokundu zaten, normalde aldırmam...

      Halamın kocası kore gazisi, savaşta kaybetmiş tek parmağı yok, o haliyle topraktan geçimini sağlıyor, yarım asırdır lakabı "koreli" ismini hatırlayan yok, hiç mi hatırı yok akan kanların, yazık...

      Günümüzde artık ne ülkeler ne de insanlar eskisi kadar duygusal bakmıyor meselelere ama nesilden nesile; vatan sevgisi, sevdiklerini koruma duygusu, minnettarlık gibi güzel hislerini de yitiriyor insanoğlu, çok üzülüyorum.

      Sil
  2. Ben diziyi duymuştum ama konusundan bihaberdim. Demek ki bizi gerçekten öyle görüyorlar. Gerçi onlarda Amerikalılık sevdasının da etkisi büyüktür. Artık kardeş değiliz o zaman ne diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da değil yahu :)

      Tüm ülkeye yapılan yanlışın faturası kesilsin demiyorum ama güçlü tepki gösterebilsek özür dilenebilirdi, ilerde oluşabilecek muhtemel furyanın önü alınabilirdi, paralı askerler senaryo gereği Afganistan ve Irak'ta bulunmasa olmuyor ya "bundan sonra adam kaçırma, temizleme mevzuları, kara para aklama işleri bizde" olmasın... batının çizdiği abuk sabuk portrelere alışığız ama en azından doğu yüzümüze ucube gibi bakmasın, yaralarla dolu çehremize değil de şefkatli bakışlarımıza çevirsinler yüzlerini, ne zararımızı gördüler ki?

      Sil
  3. duymamıştım bakayım fotolara filan :) ülkemiz dünya gözünde acınacak halde zaten örnek amerikalılar almanlar acıyorlar bize ekonomiden dolayı öncelikle bir de öldürülürler diye gelmeye korkuyorlar, sri lanka ile eşit görüyorlar bizi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakmaaaa :)) fotoğraflara bakınca insan kızamıyor :P

      terör konusunda kendi sivillerimizi bile koruyamıyoruz, haksız sayılmazlar ama ülkece sempati gösterdiğimiz bir kore var bir de azarbeycan... amerikalıları ırgalamayıp onlar dile dolayınca sırtında bıçak hissetmek ondan :(

      Boş artık tüm bu yazdıklarım gerçi... sempatik başrol beyefendiden beklendiği üzere dizi tuttu, sarı filtreye bahaneler bulundu da adamakıllı bir özür bile dilenmedi, ülkemiz kdramaların da ayakaltı olacak gibi görünüyor, yanılıyor ve abartıyor olmayı canı gönülden diliyorum.

      Sil