7/25/22

zaman kapsülüne dipnot

 Oğluma söylemeyi çok isteyip de yaşı küçük olduğu için kafasını karıştırmaktan korktuğum, doğru zamanları kaçırdığım, irili ufaklı çekinceler yüzünden söyleyemediğim cümleler var, ölüp söyleyememekten çok korkuyorum.

"Yavrucağım, bazen baban hakkında atıp tuttuğuma şahit oluyorsun, seni bunlarla zehirlemek istemesem de içimde tutup öfkemin kontrolünü kaybetmekten korkuyorum, tabi ki duymaman için gayret ediyor ve lakin susmuyorum çünkü irinini çıkarıp bakımını yapınca yara daha stabil hale geliyor, yaranın üstünü açık bırakmak ortamın bozuk değilse daha çabuk iyileşmeni sağlıyor, lütfen iki kötülükten daha az kötüyü seçtiğim için mazur gör, yaşattığım kötü şeyler için çok özür diliyorum, farkındayım sen bunları olgunlukla karşılıyorsun ama o olgunluk beni çok üzüyor -kendimden biliyorum insan olgun çocuk, akıllı ergen olunca içindeki çocuğu habire şımartan bir yetişkin, aklını başından atmak isteyen bir birey haline geliyor, umarım çocukluğunu ve yeni yetmeliğini doyasıya yaşarsın- kuzum, en büyük umudum babanı sevmen, benle ne yaşamış olduysa, şu an nasıl yaşıyorsa ve yaşamını nasıl sürdürmek istiyorsa istesin, babanın ruhunda yakaladığım ışıltılı bir güzellik vardı ki gözümü kör edecek kadar beni ona aşık etti, sonrası iki kişi arasında olan ve olmayanlar yığını... fakat bilmelisin ki sen tüm olmamışlıklar arasına sevgi kattın, en kötü anılara bile umut ışıltısı oldun, sadece varlığın ve masumiyetinle, en kötü yaşanmışlıkların ortasına en mutlu anıları koydun, ne zaman senin babana benzeyen taraflarını görsem aşık olduğum ışıltıyı hatırlatıyor bana... muhtemelen tüm bunları söylesem anlayacaksın veya kafanı anlamaya yoracaksın ama dilerim uzunca zaman yapmayız bu konuşmayı, dilerim anlayamayacak kadar çocuk kalırsın, umarım anlamak istemeyecek kadar ergen tribi atarsın, yaşın neyi gerektiriyorsa dilerim hakkıyla yaşar; ayakları yere sağlam basan iyilik ve güzelliklerle dolu bir yetişkin olursun... işte o gün geldiğinde seni dinleyip eski defterleri karıştırınca tecrübe sayfalarını olağan şekilde çevirip seni hiç incitip boyundan büyük laflarla kafanı bulandırmadan kalbimi açmayı isterim"

8 yorum:

  1. Heey merhaba seni deep söyledi öyle keşfettim. Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir ruhun var ve çocuğun sana sahip olduğu için çok şanslı. İleride her şeyi daha iyi anlayacaktır. İnsanın olgun olması, çocuk yaşta bile, çok güzel bence. İnsan 7de neyse 70inde de öyle oluyor. Mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "7'de neyse 70'te o" meselesini tartışmıştık dün arkadaşla, yorumu okuyunca gülümsedim, "kalp kalbe karşı mı ne" dedim :)

      'en şanslı çocuk aile saadetiyle büyüyen çocuk' diye düşünsem de annemden dolayı çok şanslı olduğumu söyleyen bir sürü kişi oldu, göreceli olarak doğruydu tabi ki... mesela; yeğenlerim "baba" derken oğlumun burkulduğunu hissediyorum, fakat yeğenlerim de oğlumun odasına özenerek bakıyor, 3 çocuğa ayrılabilecek zaman ve sunulacak imkanlar orta gelirli ailede tekine sunulabileceklerden kısıtlı, her ne kadar hane gelirleri benden yüksek, çalışma saatleri çok daha makul olsa da... o varsa bu yok, bu da varsa şu çok, hayat öyle bir şey zaten, olana şükür...

      Bu ara hem çok ağladım hem çok güldüm, benim açımdan güzeldi, teşekkür ederim :)

      Size de huzurlu, mutlu, gönlünüzce günler diliyorum...

      Sil
  3. Blogumda ki nasıl kötü olunuru anlatan "teknik taktik" yazısını okumaya davet ediyorum seni.
    Şaka şaka temiz kalpli arkadaşım zorla kötü olunmuyor, benim gibi içinden gelmesi lazım :)
    O çok akıllı ve senin gibi temiz kalpli bir çocuk dilerim kendi gibi insanlar çıkar karşısına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı okumuş, kötülükten ziyade politik bulmuştum, hiçbirinde çizginin ötesi yok, gayet ayarında... şunu da belirteyim; taktikler çok hoşuma gitti, pratik ve tutarlı ;)

      Hepimizin içinde var kötü, hatta benimkisi daha dan-dun, taktiksel değil haliyle daha yıkıcı :(

      amin, inşallah mutluluk ve huzurla büyür çocuklarımız...

      Sil
  4. ilerde görür doğruları oğlun ve ikiniz ile de iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler iyi dileklerin için ;)

      Çok merak ediyorum, Allah nasip eder de görürsek o günleri; büyüyünce nasıl biri olacak, onun doğruları benimkilere ne kadar uyacak, arkadaş gibi mi olacağız, ana-oğul bağına mı tutunacağız yoksa onu uzaktan mı izliyor olacağım? inşallah iyi oluruz :)

      Sil