6/08/22

durumlar stabil

Garip hissetmeye devam ediyorum, elleri kolları dolu birinin ağırlıklarından kurtulunca rahat ve hafif velakin boşluktaymış hissi gibi, korsesini çıkaran şişman kadının vücudundaki tüm dalgalanmaları hissetmesi gibi, sabah perdeler aniden çekilince gözünü acıtan ışık gibi, bunun gibi ama tam da değil, değişik...

Hayatımda ilk kez evlilik konusu tam bir özgürlük alanı... küçüklüğümden beri "evlenince" diye başlayan bir sürü senaryo dinledim, annem tüm yaz tatillerinde şu an kullanmadığım çeyizler için başımın etini yedi, arkadaşlar evlendikçe "ee senin güzel haberlerini ne zaman alıyoruz?" cümleleriyle yıllarca gündemimdeki en sıcak konu oldu, hayaller de kurdum ilk aşk sonrası yalan değil, mütemadiyen "evlenmeyeceğim" dememi kimse ciddiye almadı, kesin tavır koysam zorla evlendirilecek de değildim ama merakım da içten iteliyordu beni, aşkın harcım olduğunu sandım, yanıldım.

41 "yeniden evlen" ısrarı yapılmayacak kadar olgun bir yaş şükür ki... 

Eski evlendiğinde her şeye rağmen ona sadakat hissettiğimi ve gözümü sakındığımı da net biçimde fark etmiş oldum, tabi ki onun evliliğiyle birlikte bu son bağlılık hissi de son bulmuş oldu. Bu özgürlük hissini çok sevdim.

Ötelerden bakınca; atının eğerini çıkarıp çitlerin olmadığı, uçsuz bucaksız bir ovaya salmışsın ama o artık yaşlı ve yorgun üstelik alışkanlıkları tarafından tımarlanmış, kendini rüzgara bırakması pek de olası görünmüyor, bu durumda alıştığını yaşıyorsun, o da başka bir rahatlık türü, şahsım adına yalnızlığım evliyken bile en alıştığım formu oldu hayatımın, yalnız ölmek ürkütücü gelse de yalnız yaşama fikri rahat hissettiriyor.

Diyet iki ileri bir geri ağır aksak ilerliyor, on yıldır yok hükmündeydim varlığımı ortaya koymak istercesine kilo aldım, bu benliğimi iyiden kör kuyuya götürdü, zaman alıyor iyileşmek... kiloları atmak, kitaplara hayatımda yeniden yer açmak ve maneviyatımla barışmak fetret dönemimi bitirmek için gerekli reçete belli ki... hayırlısı.

2 yorum:

  1. İki gün önce 41 yaşındaki arkadaşımın kınasındydım.Onun ve eşinin ilk evliliği genç kız gibiydi heyecanı, ruh yaşlanmıyor ama yoruluyor galiba. Kullanıcı dostu insanlarla evlenmeli, kullanıcı dostu çocuklar yetiştirmeli bunu bilir bunu söylerim🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo hayırlı olsun, eşyanın bile kullanım süresi dolunca huyu suyu değişiyor, kocanın veya çocuğun değişmeyeceğine KVK onaylı garanti bulmak zor ;)

      Benim de en yakın arkadaşım hiç evlenmedi, hiç hevesi yok, üzüm üzüme baka baka kararıyordur belki, birbirimizi soğutuyoruz evlilikten, ben eski'yi kınıyorum, o tüm erkeklere sövüyor :)))

      Bir tanesi de Ankara'da "hiç seçici değilim" diyip mükemmeli arıyor, onun ciddi niyetli fakat kısa sürede filmin koptuğu maceralı gönül işlerini dinlemek en zevklisi şu an, hala aşka inanabilmesi de en gizemli olay benim için :)

      Benden 10 yaş kadar küçük olan bir başkası 2 adamdan 3 çocuğunun yanında bulunan tekini annesine bırakıp üçüncü evliliğini yaptı, hayatın insanı neyle sınayacağı meçhul, inşallah çocuğumla sınanmam, zor mevzular.

      Emekliliğime 13 sene kaldı inşallah ömrüm vefa ederse ve bir gün şayet yeniden bir ilişki düşünürsem, emekli olup ikramiyemle dünyayı gezdiğim sırada olsun istiyorum -20 yılda tanıdığımı sandığım adamın ihaneti çok koyduğu için muhtemelen zıddını istiyor gönül- yurtdışında yabancı dil konuşamayan 50'li yaşlarda züğürt bir hatunun son derdi olur gibi görünüyor evlilik ama nasip :P

      Sil