1/31/22

güneş "doğu"dan yükselir

 Blogları Canlandırma Projesi için olan yazının yorumlarına habire yazmak isteyince "neden ikinci bir yazı olmasın?" diyerek tekrar yazmaya karar verdim.

Kısaca bahsetmek istediğim mangalar;

"Bleach" hikayenin çoğu başka boyutta geçiyor olsa da sağlam felsefi altyapısı ve güçlü hayal gücüne sahip, gerçeklikten kopmayı dilediğim bir zamanımda beni tüm sorunlarımın ötesine çekebilmiş bir yapım, bu nedenle olsa gerek bende yeri ayrı olan animelerden... ilginç bir biçimde mangasını hiç okumadıklarımdan biri.

"Attack on titan" iş arkadaşımın kızı izliyor diye eleştirdiği sırada dikkatimi çeken, animesini izleyip baştan sona mangasını da okuduğum, böylesi gerçeküstü bir hikayede beni içine çekmiş ve yakınlık hissettirmiş bir iş...

"One Punch Man" baş kahramanın kel kafası dışında ilgimi çekebilecek unsuru olmadığını düşünsem de, komedi anlayışı tam olarak bana uymasa da, yüzümde kocaman gülümsemeyle izlediğim bir anime ki neden böyle gerçekten ben de bilmiyorum ama seviyorum keratayı...

"Tokyo Ghoul" ve "Gantz" mangalarının çizimlerindeki muhteşem detaylara hayranım, hastalıklı gibi görünen onca eylem, onca düşünce nasıl şiir gibi işlenebilir ki!?...

"Slum Dunk" çizgilerini beğenmesem de çok sevdiğim animelerden ve benim gibi yerden bitmeyi bile basketbol oynama isteğiyle gaza getirebilen spor türü mangaların en iyi örneklerinden, "Haikyu" da iyi kabul ediyorum ama aynı tadı vermiyor, ah şimdi burada "hangimiz kaptan tsubasa ile röveşataları sevmedik?" demeden geçmek olmaz.

"Rurouni Kenshin" filmini animesinden iyi bulduğum en nadide manga örneklerinden... filmi kusursuz değil, göklere çıkaracak tarafı yok ama güzel uyarlanmış bir seri olduğunu düşünüyorum, hele ki "Gintama" uyarlaması seyrettikten sonra... live action yapımlar batıda daha başarılı ne yazık ki...

"Sweet Home" gibi animesi olmasa da diziye uyarlanan işler de var, ben diziyi oldukça başarılı bulmuştum.

Shoujo türü çoğu romantik ve okul temalı mangalardan uyarlaması yapılan çok fazla; 

"Au Haru Ride" çizimlerinden hikayesine naif bir o kadar da güçlü dibine kadar romantik ama kız işi olmaktan paçayı kurtaramayacak türden duyguları çok güzel ve detaylı verebilmiş bir manga bu türde en sevdiğim...

"Tonari No Kaibutsukun" romantik ama vahşi, alabildiğine sevimli...

"Ookami Shoujo To Kuro Ouji", kurt kızla siyah prens gibi bir şey adının Türkçesi ama oğlan tilki kız köpek...

"Nijiiro deizu", bana 'ah gençlik' dedirten rengarenk, sıcak ve alabildiğine ergen mangası...

"Omoi, Omoware, Furi, Furare", çizgilerini sevdiğim sıradan ama izlemesi/okuması zevkli çizgilere sahip...

"Horimiya" mangasında sınıfın en çalışkanı ve de evin hamarat kızı Hori ile gözlüklü olduğu için inekmiş gibi görünen oysa Süpermenvari gizlediği kimliğinde vücudundaki piyırsing ve dövmelerle aykırı sayılabilecek tembel, yumuşak huylu, güzel yürekli çocuk Miyamura'nın aşkı konu edilmiş benden en tatlı çift ödülünü alabilecek kadar şekerimsi tadı olan da budur.

"Tsubaki-Chou Lonely Planet" sevdiğim fakat uyarlaması olmayan mangalardan yaş farkı fazla aşklardan biri olsa da sınırları olan ılık meltem havasında bir manga... 

"Hirunaka No Ryuusei" aynı mangakanın eseri fakat daha popüler... yine de 'öğrencisiyle aşk yaşayan öğretmen' konusu bana ters olduğundan sonu düzgünce bağlanmış olsa da zaman zaman çok sinirlerimi bozan bir hikaye, çizgileri muhteşem velakin 15 yaşındaki kızın karşısında sorumluluk sahibi olması gereken buna hem yasal hem ahlaki olarak zorunlu olan kişinin pervasızca hareket edip kafa karıştırması, adına da aşk demesi gerçekten sıkıntılı bence, aşıksan ona hayatı tanıma şansı ver, reşit olsun en azından, kimliğini iyi kötü bulsun, ne istediğini bilsin, ondan sonra sal kendini duygularına mücadele ediyorsan et, gıcık...

"Orange Marmalade" vampir hikayesinin limonata tadında olanı... Kore dizisi de varmış ama izlemedim.

"Lovely Complex" zıt kutuplar birbirini çekerin manga hali... aşağılık kompleksine neden olabilen fiziksel farklara rest çeken, yadırgamalara inat pek de güzel olmuş aşklardan biri...

"Gekkan Shoujo Nozaki-kun", aşk uğruna kendini manga dünyasında aşk hikayelerine kafa yorarken bulan çekingen kızımızın, dibindeki bariz aşktan habersiz aşkın piri oğlanla amansız mücadelesi...

"Skip Beat!", oyunculuğa bambaşka açıdan bakmanızı sağlıyor, aşk da var tabi ki en güzelinden...

"Shigatsu Wa Kimi No Uso" müziği temel alsa da başrolde bence umut var, oldukça etkileyici bir hikaye, müthiş çizgiler...

"Relife" hayatı pişmanlıklarla dolu pek çok insanın 'keşke öyle bir ilaç olsa' diyeceği, umut veren, hayatta ikinci şansı nasıl yakalayabileceğimizin tüyolarıyla bezenmiş, yaralarını sarmak isteyenlerin belki çok ilgisini çekmeyecek ama onlara yakın pek çok kişiyi etkileyecek bir hikaye.

Muhteşem başlayan sona doğru aynı tadı alamasam da bende başka türlü olan "Akatsuki No Yona" mangasında cesur-korkak, akıllı-salak, ruhsuz-sevdalı aynı anda ikisini birden olması imkansız görünse de olabilen güzel tasarlanmış bir karakter var, yanına da her daim cesur-akıllı-sevdalı türde baskın bir tip koymuşlar fantastik unsurlarla da süsleyip "gel de sevme" demişler, çok da güzel olmuş... 

webtoon mevzuna da girersek liste iyice uzuyor;

Bu aralar en popüler olanlar "Let's Play" ve "Lore Olympus" ama pek beni sarmıyor.

En sevdiklerimden "True Beauty" webtoon olark devam ediyor ama dizisi yayınlanalı epey oldu, uyarlaması şirin olsa da mangası kadar başarılı bulmadım.

Kdrama tadında pek çok webtoon var "Age Matter", "I Love Yoo", "Secretary Out of Order", "There Must Be Happy Endings", "See You in My 19th Life", "Perfect Marriage Revenge", "To You Who Swallowed a Star", "My Younger Brother's Friend" okurken dizisini görür gibi olduğum türden hikayeler, sıkça kdrama izleyenlerin aşina olduğu pek çok klişeye sahip, hepsinde var klişe ama bunlarda işin kuralı buymuş gibi sırıtıyor bazen...

Seviyorum kdramayı haliyle webtoon okumak ayrı bir keyif de veriyor klişeleriyle... 

Şimdi webtoon dedim ama sevdiğim o kadar çok örnek varken bunu burda kesmeliyim diye düşünüyorum, bu da belki başka bahara...



23 yorum:

  1. ellerinize saglık uzun ama birazda severek okugum iiçin hemen bitti yenilenen sayfalarda görüşürüz

    YanıtlaSil
  2. Buraya yorum yapmak zormuş, başka pencere açılıyor yazına bakarak yorum yazamayacağım şimdi. :)
    Mangaları bilmem animelerden bahsedeyim. Bleach ve Attack on Titan benim de en sevdiklerimin içinde. Favorim açık ara farkla Naruto ama. :) Romantik çok sevmiyorum, listedekilerin bir kısmını izlemiştim. Konuları çok uzatılıyor ve benzer gibi geliyor bana. Arada bakıyorum yine de.
    Farklı tarzda Monster ve Natsume Yuujinchou serilerini öneririm ben de. Mangaları var mı emin değilim. :)

    YanıtlaSil
  3. bleach i biliyorum bunlar arasında, titanı da izlicem, diğer yazdıklarını duymamışım, true beauty izlicem, sırada :) senin bu yazdıkların eskiler herhalde oldukça, eskilerden bir de ay prensesi hatırlıyom ama son yıllarda izlediğim yani oldukça var, full metal, cowboy bebop, ı me my strawberry eggs, gumball, gakuen alice, another, charlotte, the hollow, hero mask, ultra maniac, elfen lied, last exile, nana, guilty crown, dal-sez, ajin gibii. bu yazılardan yazsana hep, bütün izlediklerini yazsana,ve iyileri ve sevdiklerini :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık öncelikle aramıza Hoş geldin. One Punch Man bu ne yaa diyerek başladığım ama izlemelere doyamadığım Dünyanın En Saçma işi olabilir ama bayılarak izlemeye devam Bleach de yıllar önce izlediğim herkesin aksine Ichigo'ya tilt olduğum Byakuya adına fan clup kurduğum bir animedir candır

    YanıtlaSil
  5. kalemyazar; teşekkür ederim

    duygu emanet; değiştireyim modülü madem :)

    "monster" çok övgüsünü duyduğum işlerdendi başladım ama sarmadı beni pek ve fakat ben nasıl kaçırmışım "natsume yuujinchou" gibi bir güzelliği... tam benlik, tavsiye için çok teşekkürler.

    deeptone; son 6-7 senedir manga okuyorum ve kdrama izliyorum ama anime çocukluk aşkım... kabul etmeliyim ki zevklerim yaşlı işi olabilir 41 yaşındayım, olsun o kadarlık :))

    "full metal alchemists", "another", "last exile", "nana", "ajin" benim de sevdiklerimden, bazısını okudum ama çoğunu izledim, "gumball" oğlumun tutkusu, geçen seneden beri tablet hakkını gumball için kullanıyor... "gakuen alice" ve "dal-sez" çok severek heyecanla okuduğum mangalardı ama sona doğru işleri fazla karmaşık hale getirdikçe hikaye zayıfladı gibi hissettim keşke konuyu o kadar dağıtmasalardı ama güzeller şimdi Allah için... kalanlardan başlayıp devam etmediklerim var diğerlerine bakacağım.

    oh joon yoo; sevilmez mi o keltoş :P
    byakuya iyiydi hakikaten... ichigo'ya gıcık olmaya başladığım sıra ulquiorra cifer favorim olmuştu benim de, değişik bir kardeşimizdi, ölmese iyiydi demiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tür uzakdoğulu, acılı ekşili çorbalı, california roll yazılarından bekliyoruz, anime manga dizi, her şeyi yaz, tam döküm dapsana :)

      Sil
    2. meğer anlatacak ne çok şeyim varmış bu konuda, dilim şişmiş resmen :)

      Sil
  6. yeni bir mangaya başlamak istiyorum aslında yazıda bahsettiklerinize bakacağım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendikleriniz olursa bahsedin lütfen, özellikle kız işi sayılan shoujo mangalar/animeler hakkında erkekler ne düşünüyor merak ediyorum.

      Sil
  7. Bu yazıya doya doya yorum yazmak için PC ye geçmem lazım. 😂 Şimdilik telefondan bir uğrayayim dedim. :)

    YanıtlaSil
  8. Tokyo Ghoul u izledim ama pek hatırlamıyorum açıkçası. Sweet Home u henüz izlemedim. Bazı şeyler çok fazla popüler olunca hevesim kaçıyor. Slum Druk a bir kaç bölüm bakmıştım ama Haikyu favorilerim arasına girdikten sonraları. Yine de bir ara izlemeliyim. Kuroku yu da severim ama ilerleyen sezonlarında çok fazla fantastiğe kayıyor olay.
    Ao Haru Ride da bakmıştım biraz. Tonari No Kaibutsukun u çok severim. Animedeki horoz geliyor hemen aklıma. Çok tatlıydı.
    Ookami Shoujo To Kuro Ouji ismi tanıdık gelmedi ama resimlerine baktım. Bunlar kızın yalan söylemesi sonucu sevgili rolü yapıyorlardı galiba. :)
    Horimiya ya mutlaka bakmam gerek çok merak ettim. :) Lovely Complex çok tatlıydı.
    Gekkan Shoujo Nozaki-kun de çok güzeldi. Erkeklerden daha yakışıklı olan tiyatro bölümündeki kız favorim. :)
    Relife anime olarak başlayıp manga olarak devam etmiştim. Çizimleri çok tatlıydı. :)
    Benim favorilerimden bir kaçı ise;
    Kimi Ni Todoke, Kouchi Wa Maid Sama, Koe no Katachi, Saiki Kusuo No Psi Nan, Charlotte , Ore Monogatari!!, Kenka Banchou Otome (Bu animenin bölümlerinin bu kadar kısa olması canımı sıkıyor), Sukitte li na yo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Horoz cidden çok tatlıydı ya, Ookami Shoujo To Kuro Ouji tam o hikaye, kız çok orjinal, Horimiya bakınca ısınacağın türlerden, canın kış günü tatlı çekince bak :)
      tiyatrodaki kız hakikaten havalıydı.
      Kimi No Todoke güzeldi ama aşkla acımak yakın olunca sevmiyorum, çok vahim durumda olmasa da işitme engelim var o nedenle hassas mevzu benim için, Koe no Katachi de bu nedenle olsa gerek seyrederken ağladığım nadir animelerden... Ore Monogatari!! iri kıyım şirinlikteydi :)
      Kenka Banchou Otome ve Saiki Kusuo No Psi Nan seyretmedim, bakayım.

      Sil
  9. One Punch Man'i eşim önermişti. İzleme listemde. Neyse ki diğer animeler gibi uzun değilmiş. Zaman bulunca izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. Webtoon'lar ilgimi çekti, okumadıklarım varsa bakayım buraya. Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir liste olmuş bu izlediklerim de var içinde ama izlemediklerimi arada dönüp bakarım yazına öyle izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim, beklerim her zaman :)

      Sil
  12. "One Punch Man'i eşim önermişti. İzleme listemde. Neyse ki diğer animeler gibi uzun değilmiş. Zaman bulunca izleyeceğim."

    Bu yorumu yazmıştım ama görünmüyor. Belki spama düşmüştür. Bazen oluyor öyle.

    YanıtlaSil
  13. spama düşmüş gerçekten, gözden kaçırmışım kusuruma bakmayın lütfen...

    ben de öneriyorum tekrardan, hani öyle zaman bulup buluşturup mutlaka izlenmeli mi? değil; ama maksat kafa dağıtmaksa, keyifli :)

    YanıtlaSil
  14. Emeğine sağlık, yazı o kadar güzel ki okurken dışarıda akan zamanı durdurdu. L,stedekilerin yarısını izlemişim, webtoonarın hiçbirini okumamışım :)) ama burada geçenlere göz atmak isterim.
    Ama ama ama Gintama live actonını neden sevmedin :'( :D Ben onu çok sevdiğimden daha fazla sahne göreyim diye animesine başlamıştım. Olağanüstü unsurlar olunca canlı versiyonunda tuhaf duruyor, amontolular falan iğreti durmuştu ama Gintama absürt komedi zaten :))
    Kenshin animesine pek bakmadım, şurada burada karşıma çıktığı kadar ama filmi çok iyiydi, animeyi bilip de filmi seçen birini görünce sevindim.
    Sevgiler, saygılar.

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim, izlemek veya okumak hatta anime ve dizi tamamen tercih meselesi... misal, dinlenen kitaplar harika fikir ama dinlerken radyo tiyatrosu gibi bir şey bekliyorum galiba, okumakla aynı hissettirmiyor, bir şeyler eksik, bir şeyler fazla...

    Gintama fanı olduğumdan sevemedim büyük ihtimal, shun oguri'nin başrol olduğunu öğrenince dört köşe olmuştum ama fazla beklentiye girmek, yapımdan alacağınız zevki minimuma indirebiliyor ne yazık ki.

    Kenshin'in havası filme daha çok yakışmıştı ;)

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  16. One Punch Man listemde olan bir yapımdı, madem gülümsetiyor yakın vakitte izlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saitama beni gülümsetiyor ne zaman görsem, dilerim sizi de neşelendirir :)

      teşekkürler ziyaretiniz için...

      Sil