11/30/23

cv

 
Kalbimin ağırlaştığını hissediyorum, konuştuğumda hafızam beni yanıltabiliyor rakamlar konusunda, dilim yeterince kıvrak değil söz ustası topluluklarda öne atılmak için, yine de doğru bildiklerimi yanlış ifade etmekten geri durmuyorum, sussam kalbim bu sefer de söyleyemediklerini yüklenir ve fakat susmalıydım.

İşe bağlılıktan, sevmekten falan dem vuruldu... çalıştığım kurumu çok ama çok seviyorum, işimi de olabildiğince iyi yapma gayretindeyim ama birçok kırgınlığım var... düşündüm, seviyor olduğum halde Ankara'da kalmam gerekse devam eder miydim? maddi ihtiyaçlar olmasa durur muyum? potansiyelimi ortaya koyamamak benim başarısızlığım ama körelmemde bu yerin hiç sorumluluğu yok mu? çalışmayı ve iş yerimi seviyorken her günü mutsuz geçiriyor olduğum gerçeğiyle yüzleşiyorum, bu iş yerimin değil elbette benim sorunum... önceki iş yerimdeyken hayal ettiğim yerin burası olduğunu düşünüyordum, hayalimin kendimi gerçekleştirmek olduğunu fark etmem çok zamanımı aldı... konfor alanımda öylece ömür törpülerken, kendime dair hayal kırıklığımın suçunu çalıştığım işe atmak haksızlık olur. 

"Şimdi boşanıyorsun ya kendini işe verirsin, çok başarılı falan olursun" diye teselli etmeye çalışmıştı bir arkadaşım, güldüm, "pembe dizi mi çekiyoruz, fotoroman mı basıyoruz" diyemeyeceğim bir arkadaş olduğu için "o işler öyle olmuyor" demekle yetindim. Özel hayattaki başarısızlıkların iş hayatına olumlu yansıyabileceği iş ortamları var mıdır? şarkı sözü yazarı, besteci gibi bir şeysen belki?!... serbest çalışma imkanı olan kişinin amirli, memurlu, sigortalı, mesaili, asgari geçimli ortamlara yabancılığını pek yadsımamak gerek.

Elbet sorun ne iş ne işyeri, 'ben'im... önceki iş yerimi özlüyorum, orda rastlayabileceğim karakterler ve hikayeler, bana katkı sağlayabilirdi, kıymetini bilemedim... önceki işyerimden daha iyisi olan burada ne istediğimi bilip, odaklansam önüm apaçıktı, fırsatlara kör kaldım... iş ve eş en önemli seçimler, hayatın çuvallamadığım aşaması olcak mı? hayırlısı bakalım.


8 yorum:

  1. Olacak mı, olmayacak mı? Bunu hiç birimiz bilemeyiz. Böyle biten filmler vardır hani. Acaba sonra ne oldu? sorusunu yanıtsız bırakan filmler. Tıpkı onun gibi.
    O yüzden "hayırlısı bakalım" güzel bir final cümlesi olmuş bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatım film olsa sanat filmi çıkmazdı benden -belki sıkıcılığı andırırdı sekanslarda üç beş yerinden-
      muhtemelen deneysel çalışılmış yeni mezun hevesinde bir kara film olurdum... son sahnede çay içilip izleyene "bitti işte, kalk, yeter, ikile" dercesine bakıldığı boş beleş bitirilmişinden bir film... ballı acılı sosa limon sıkmışsın gibi pek genele hitabı olmayan, mutlumsu sonlu...

      açtım yine şom ağzımı, hayat benim hikayeme şu karede "fin" yazmaz inşallah :)

      Sil
  2. Hepsi bir basamak tecrübe için, arkadaşında dediği gibi herşeyin hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilerim şu vakitten sonra tecrübenin de tatlısı, güzeli, iç ısıtanı hayatıma renk katsın, hayırlısı bakalım ;)

      Sil
  3. iş ve eş seçiminde şanslı ve başarılı olmak diye bir şey yok, bunlar bize çevre baskısı ile pompalanan düşünceler :) hani american dream gibi :) hani evde kaldın baskısı gibi :) evlenmiceksen uzak şehirde yaşama evine dön gibi :) boşveer sen kendi yaşamına kendi hikayene bak :) bir de unutma, böyle söylediğin şeyler hep olumsuz enerjii, sil at hepsini :) iptal iptal :) yani şimdi hayatlarımız bir nuri bilge ceylan filmi gibi sıkıcı ama böyle dersek hayatımız daha da sıkıcı olmaya başlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru tespitler yahu... tüm kötü düşüncelere iptal, iptal, iptal :)

      Sil
  4. Bazen yaşamadan öğrenilmiyor... Bunların hepsi deneyim. Umuyorum bundan sonra apaydınlık ve çok güzel olsun... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle umuyorum, dilerim gün günden yıl yıldan güzel gelir ;)

      Sil