10/13/23

Direniş


 Eski kaynanamın gönderdiği tarhanayı pişirdim sabah oğlum için, geçenlerde mevzu oldu "iyi kadındı Allah var, oğlumda hakkı çok" dedim. 

İyi insan, evet, ne var ki kalbime yama tutmayacak deliklerden birini o açtı, annemin şefkati bile iyileştiremiyor, iyi insanların zulmü en kötüsü...

Eski de kötü biri değildi, bazen sosyal medyada narsistlerle ilgili paylaşımları görüp "yoksaaaa..." dediğim oluyor ama hakkını yemeyelim, kendini sevmezdi, yalancının piri olsa da 'el iyisi'ydi hatta bu hususta bildiğim en iyisi... o sanırım sadece bana zalımdı.

Annem, kardeşlerinden birinin her daim çalkantılı çokça kavgalı gürültülü evliliği için; "dayın bir zalımdı, öyle bir zalıma böyle bir zulüm gerekiyordu, Z. ona bir zulüm oldu, ona da zalım gerekiyordu, onlar birbirine iyi uyuyor, bana kimse onların lafını vermesin" der, istisnasız her seferinde...

Şu da var ki; İsrail sadece Filistin'in zalımı gibi görünse de yarın öbür gün 'vadedilmiş topraklar'ın sahibi olan herkese zulüm saçacak, Suriye ile girizgahı yaptı bile...

Zalım zulmü terk etmiyor ama ya zulüm?... direnilir mi?... zulüm, zulüm olmaktan çıkar mı, var mı umut?

9 yorum:

  1. Eski kaynananın tarhanasından, İsrail'e nasıl da bir anda geldik. İnsanoğlu kuş misali dedikleri bu olsa gerek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Nemrud'un gızı öldürdün beniiii" diye salınarak Urfa'da bir sıra gecesine bağlamak geçiyordu içimden ama direndim :P

      Haberler çok canımı sıktı nasip İsrail'eymiş, zulüm zalim falan denilince anmamak ayıp oluyor onları...

      tarhanaya bulacak bahanem yok tabi ki :))




      Sil
  2. İnsanlık kulaklarını tıkadığı müddetçe zulüm devam edecektir maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah zulüm görenlerin yardımcısı olsun...

      Sil
  3. keşke sen de zalim olsaymışsın, çivi çiviyi sökermiş ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendimi yitirmiş olurdum zalim olsam... hem çiviyi çiviyle sökünce yalama oluyor, deformasyon yüzünden zemin çivi tutmuyor zamanla ;))

      Sil
  4. Yazının girişinin buraya bağlanacağını hiç tahmin etmemiştim ben....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan ben de yazının bu bağlamda devam etmesini beklemiyordum ama günlük dediğin kuş misali (bkz. ilk yorum :))

      Şakası bir yana kafam fazla dağınık bu aralar muhtemelen ondan...

      Sil