3/31/22

1, 2, 3 tıp

 Hastane kokusundan nefret ederim, Allah yokluğunu vermesin hastanelerin ve bu alanda çalışanların fakat kim ister ki hastanelik olmayı...

Alternatif tıpa ilgi duysam da doktorluk mesleği bana oldukça zıt -Allah hafıza gücünü bana kaşıkla doktorlara kepçeyle vermiş diye azıcık kıskançlık yapıyor da olabilirim- her daim gelişmesi ve yenilikleri takip etmesi gereken bir meslek olduğu için çok saygı duyuyorum o ayrı...

Asıl tezata gelecek olursak; yaşamımda yol olarak yakın, git-geli kısa tuttuğum, kokusuna katlanamadığım hastanelerin izlemeyi en sevdiğim tür olması... bu bir tür ironi olsa gerek.

Çocukken Doogie Howser'ı Alf'e tercih ediyordum, Ergenliğimde ER'e bakıp iç geçiriyordum, üniversitede Doktor Zivago kalbimi çaldı, çalışmaya başladığım yıllar Dr. House ile sabahlıyordum haftasonları, son dönem kısa kısa medikal kore ve japon dizileri ilgimi canlı tuttu, Koi wa Tsuzuku yo Dokomade mo hem mangasını hem dizisini sevdiklerimden mesela... Doctor Elise fazla şatafatlı ama sıcak hikayesiyle son döem sevdiğim mangalardan, Radiant House ondan da çok sevdiğim ama çizgilerine hayranlık duyduğum Dr. Choi Tae-Soo'nun yeri de farklı şimdi ne diyeyim.

Alternatif olarak en sevdiğim yazarlardan birinin Khaled Hosseini olması...  Bir diğer tezat, eski'nin yeni birlikteliğinin bir doktorla olması...

Benimkisi bir tür aşk-nefret ilişkisi sanırım.





14 yorum:

  1. Khaled Hosseini nin doktor olduğunu bilmiyordum. Ben de yazarın Uçurtma Avcısı kitabını çok sevmiştim. İnsanın canını yakıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten bak, doktor adama yakışır mı can yakmak :P

      O değil de Faruk Nafiz, Tarık Buğra gibi tıp bırakıp gönlünü kelimelere kaptırmak daha bi havalı yahu :)))

      Sil
  2. Ben de hiç bilmiyordum Hosseini'nin doktor olduğunu, çok şaşırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de şaşırttı, çeşitli sapkınlıklar olan yazarlara karşı bile önyargı geliştirmedim ama onun doktor olduğunu öğrenmek pek hoşuma gitmedi -bunu derken bile kendime yakıştıramıyorum- yani takdir edilesi oysa...

      Sil
  3. Dr. House candır, izleyeli yıllar olmasına rağmen ara ara bölümleri capcanlı bir şekilde aklımda belirir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde dizileri ikinci kez seyretmeyi sevmem, 12-13 yıl önce bir yaz mevsimi, arkadaşımın bende kaldığı bir haftasonu, diziyi ona tavsiye etmem üzerine cuma akşamdan başlayıp pazar sabahına kadar iki-üç saatlik uykuyla final sezonu hariç seyrettik bazı bölümleri hızlandırmaya almıştık, diziden aklımda net kalan bu tür çılgınlık hallerim :)

      Sil
  4. Dediklerini hiç izlemedim, oyuncuları da bilmiyorum. Anlatımın kısa olmuş. :) Tıp konulu dizileri ben de seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden, tanıtım yapmakta pek iyi değilim... neyse, geç olsun güç olmasın ;)

      Doogie Howser, çok genç yaşta tıp bitirmiş bir dahiyi konu alıyor, how i met your mother'daki barney oynamış ama aynı kişi gibi hissettirmemişti bana, iki diziyi de izledikten çok sonra öğrendim aynı kişi olduklarını... bilgisayarında günlük yazıyordu ergen doktorumuz, havalı bulmuştum, şimdi izlesem nasıl hissederim bilmiyorum.

      ER, George Clooney'i ünlü yapan dizi -burda oldukça karizmatikti- sağlık sistemi eleştirisi falan da vardı ama bol dozda romantik mevzuyla bildiğin acil servis dizisi.

      Doktor Zivago, seyredilesi eskimez filmlerden, izlemediysen es geçme derim... aşk mevzuları ve tarihi arka plan tıbbi meselelerden daha baskın, görsel yönü çok güçlü filmlerden, severim.

      Dr. House teşhis konulamayan zorlu mevzuların uzmanı, aksi mi aksi ihtiyar delikanlı :)

      Koi wa Tsuzuku yo Dokomade mo, hastalarına iyi ekibine despot bir doktorla saftirik hemşirenin aşkını konu alıyor, hafif yormayan romantik medikal asya dizilerinden, mangası çok sevimli...

      Doctor Elise, uçak kazasında ölen yetim bir doktor, kraliçe olduğu eski hayatına dönüyor, o yaşamda yaptığı hataları telafi etmek ve onu öldüren kocasından uzak olmak için tıbba yöneliyor fakat prense yeniden aşık oluyor, konu çetrefilli görünse de çizimler hoş fakat epey abartılı... şimdi yazarken farkettim, aşırı romantik manga/dizi tanıtmak utandırıyor beni :)

      Radiant House, ilk aşk mevzu ön planda olsa da hastane dekordan ibaret kalmamış, okumak keyifli.

      Dr. Choi Tae-Soo, konusuyla ghost doctor'u hatırlatıyor biraz... yufka yürekli intörn ünlü bir doktorun bilgi ve yeteceğini mistik biçimde devralıyor ama buna hazır mı? akıcı, çizimleri müthiş bir webtoon.

      Sil
    2. Teşekkürler güzel oldu. :))

      Sil
  5. Demin başka bir bloğa daha yazdım. Hastane konulu dizileri ben de seviyorum. House izlediğim ilk yabancı dizilerden biriydi. Uzun zaman geçti üstünden ama hâlâ en sevdiklerimdendir. Scrubs'a eşimin önerisi ile başladım ama 6.sezonda kaldım. Grey's Anatomy'ye Doktorlar dizisinden aşinayım. Onu da izlemek geliyor içimden ama 18 sezon gözümü korkutuyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hemen aynı durum :) Scrubs'u ben de sonuna kadar götüremedim, tv'de denk geldikçe izlemek zevkliydi ama denk gelmiyorum artık, Grey's Anatomy benim de hiç izlemediğim dizilerden 18 sezon oluşu değil de dizinin tanıtımlarındaki atmosfer itti beni de...

      Sil
  6. Hastanelerden, kokusundan nefret ederim, doktorluk nötr bir meslek benim için ancak söylediğin tıp dizilerini izlemişim. Söz konusu diziler, yaşamla ölüm arasındaki ince çizgiyi daha incelikli gösterdikleri için belki de seviyorum gizliden gizliye bu dizileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani, hastane kokusu olmaması, acı, ağrı ve ölümün yalandan olduğu yerde hastane korkusu olmadan izlemek ağır gelmiyor insana ne de olsa... sağlıcakla kalınız :)

      Sil
  7. hastanelerden ben de nefret etsem de en ilgimi çeken türlerden biri tıp konulu film dizi ve kitapları severim :) aslında doktor olmayı isterdim ben yani hasta konumunda olmadıkça birilerini kurtarmak ve yaşatmak hastaneleri sevmemi sağlayabilirdi oldukça soğukkanlı da olabiliyorum aslında ama kötü sonlar psikolojimi de bozabilirdi tabi zor bir meslek :)

    YanıtlaSil