9/01/22

girift

Evimle işim arası med-cezir gibi beni çeken güzelim yolda çalışma var, yürümek yine güzel ama arabayla evden çıkıp herhangi bir yere gitmek benim için artık işkence... Normalde küfür ve hakaret içeren sözler kullanmam ama bu aralar dilimden bolca güzelleme, gün görmemiş laflar dökülüyor direksiyon başında... aksi gibi kurstan sonraki boşluk yollarla taçlandırmayı gerektiriyor. 

Zaman zaman yaşadığım o tıkanmışlık sadece trafikte değil elbet, yine lavabo tıkandı dün, fazla zorlayınca biriken bulaşık suyu foşurt diye bütünüyle tezgahın altına indi, gece boyu tamir edip etrafı temizlemekle geçti... bloga yazmak da tıkanmış lavabolar gibi birikiyor ve sözcükler viran.

Oldukça inatçıyım, azmim ve kolayca vazgeçmediğimle övünürüm, geçende oğluma "ben isteyim de olmasın bakayım" diye böbürlendim; çok defa olmazları oldurmuşluğum var ama değmeyecek bedeler ödediğim çoğunlukta... şimdi düşünüyorum da en zorlu sınavım inadımdır belki... beni pek ziyaret etmeyen özgüvenim inadımla buluşunca tavan yapıyor ya var orda bir terslik... kibir?! belki... umarım değildir.

Sol avcumdaki düz çizgiye "maymun çizgisi" dendiğini öğrendim, hakkında spekülatif yığınla laf edilmiş... "duygusal akıl" vurgusu var ekserisinde... bana uyuyor, yalan değil... aklım nerde bitiyor duygularım ne ara düşüncelerime sızdı pek ayırdı yok... gerçeklikle temasını hislerin doğrultusunda kurup, duygulara mantıklı çerçeveler oluşturmak "duygusal akıl"sa bu benim işte!

İnsanı avucundan, gözünden, kaşından, dudağından, fiziği hatta renk seçimi ve stilinden tanımak ne tuhaf... Allah, ne nemen şey olduğumuzu bildiğinden çevredeki zararı en aza indirgemek için insanı uyarı levhalarıyla donatmış sanırım... ben trafikte olduğum kadar insan tanımada da kötüyüm, yine de çabalıyorum başkalarını okuyamasam da kendimi bileyim en azından diye...

6 yorum:

  1. trafikte lavaboda tıkanıyon ama yazmakta hiç tıkanma anlatmakta dışardan bakınca bu yazın çok komikli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de diliyorum hiçbir türlü tıkanmamayı, su gibi akıp giden yazılar dileğiyle ;)

      Sil
  2. Banyo, lavabo sorunları evde en gıcık olduğum şey, ben de geçenlerde uğraşırken hortum çıktı tüm su etrafa saçıldı.
    İstediğim şeyi yapmak için pek diretmem, hevesim çabuk kaçar. Benim de bu huyum kötü sanırım. Gerektiği kadar çabalamak güzel de fazlası yoruyordur. İnsanın gücü her şeye yetmez.
    İnsanları iyi tanıyor muyum bilmem ama bir bakışta soğuduğum insanlar oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duracağın yeri bilmek büyük yetenek... dilerim ikimizde de gelişir zamanla ;)

      Başta mesafe koysam hatta gözümün tutmadığını söylesem bile mesafeyi korumakta başarılı değilim, kendimi o kişilerle yakın ilişkiler içinde bulduğum oluyor sıkça... devasa duvarlarla koruduğum benliğimi yakınımdakilere karşı tamamen savunmasız bırakıyorum, bir truva atı küle dönmeme yetiyor.
      hayırlısı...

      Sil
  3. Iyy benimde mutfak lavabosu tıkalı, ben evde değilken karpuz çekirdekleri umarsızca atılıyor diye tagmin ediyorum. İnsanların yüzlerine bakıp tahminler yürütmekte pek mahir değilim ama annemün birisi hakkında gözleri küçük derinde sinsi olabilir deyişini unutmuyotum. Elimde yüz okumayla ilgili bir bu var :)
    Serapcım kurs demişsin orayı kaçırdım sanırım ne kursına gidiyorsun?

    YanıtlaSil
  4. Ben epey merak saldım el-yüz okuma şeysine velakin okuduklarım hiç hoşuma gitmedi, görmezden gelme kararı aldım, bu da hayatımdaki furyalardan biri olarak raflardaki yerini alsın varsın ne yapalım :)

    oğlum robotik kursuna gitmişti geçen sene, yaz etkinliği yaptılar bir hafta ama onların dersi 15.30'da bitiriyordu mesai bitimim 18.00... yüzme dersi ayarladım aradaki vakte ama yol çalışması güzergahı cehenneme çevirmek için özel planlamışcasına tersti mekik dokuduğum yollara, şükür ki 5 günde son buldu.

    YanıtlaSil